Vakantie blog van mama Kato!!

Hi iedereen! Ik ben Kato 25jaar en bijna 7 jaar samen met Lorenzo en we hebben een dochtertje Axelle, ze wordt 30 juni - 1 jaar (yaay groot feest)!

Graag wil ik jullie vertellen over onze 1ste vakantie naar Spanje met onze dochter. Wij hebben gekozen voor Spanje – Orhiuela Costa (Alicante). Omdat mijn ouders daar een buitenverblijf hebben was dit voor ons een snelle keuze om daar naartoe te gaan dan naar een hotel waar allemaal andere gasten hun vakantie doorbrengen en je niet weet hoe je kindje zou reageren in een onbekende & WARME omgeving.

HET VLIEGTUIG :

We boekte onze vlucht via Transavia, Eindhoven – Alicante was de route. Zo goed als klaar staan we thuis om te vertrekken naar de luchthaven. Grote handbagage met allerlei speelgoed, eten, drinken & RESERVE kleding  voor Axelle. Je neemt natuurlijk 10x meer mee dan dat je voor jezelf zou meenemen. Aangekomen op de luchthaven, ingecheckt en nu maar aanschuiven en wachten voor de controle bij de douane (helaas krijgen gezinnen met kinderen geen voorrang op de rij ☹ en detail, het duurde echt LANG). Eenmaal aan de band, moesten we alles uitladen van voeding- water- pappoeder endergelijke om in een speciale bak te plaatsen waar baby spullen in moet (waarschijnlijk voor een extra controle!), incl de PARAPLUbuggy die ook op de band gelegd moest worden voor controle. Uiteindelijk ging papa met Axelle door de ‘piepers’, hij moest Axelle eerst vooruit steken zodat zij erdoor ging en dan pas hij. Alles was gelukkig in orde, dat was al een opluchting!! Daarba hebben we nog wat rond gelopen en gegeten. Toen was het tijd om te gaan aanschuiven om in het vliegtuig te gaan, daar de voorbereidingen al gemaakt om het papje te kunnen geven tijdens het opstijgen, MERK ik dat dochterlief natuurlijk NU NET OP DEZE MOMENT, KAKA heeft gedaan… Typisch.. Grr momentje. Oke beter nu dan – in het vliegtuig, ik zou niet weten hoe er in het vliegtuig aan te beginnen! Ik snel met haar naar het toilet, moest toch paar minuten wachten… Nou dan zeg ik je dat wachten lang duurt hoor met een baby die lastig is door de poepbroek en ik probeerde ze ZEKER NIET aan der poep vast te houden want dan weetje dat je nog meer mag schoonmaken :D (DETAIL). Oef alles gelukt! Snel weer naar papa die al zo goed als vooraan stond. Eenmaal in het vliegtuig begon de kleine strijd om Axelle op de schoot te houden in het riempje.. ONMOGELIJK met zo'n bewegelijke baby, die alles wil zien en naar iedereen wil zwaaien en lachen. Proberen af te leiden wat uhm, moeilijk is op dat moment. Oke we gingen vertrekken, Axelle dronk haar flesje goed leeg en iets te snel.. snel nog wat water erbij gedaan zodat ze nog wat langer kon drinken tot we helemaal boven waren. GELUKT YES! Ze mocht uit de riem want mevrouwtje had helemaal geen zin om te slapen, ze was hyperactief – deed kiekeboe en zwaaien met de vrouw achter ons ☺. Uiteindelijk heeft ze toch zeker 20min bij die mevrouw op schoot gezeten! Ze heeft ondertussen NIETS geslapen.. pff dat was vermoeiend hoor een baby bezig houden… We hadden een film gekocht op de ipad, daar had ze geen aandacht voor ze wilde constant naar papa en dan weer naar mama.. Na 2,5u vliegen tijd om te landen en dus weer een flesje te drinken.. Flesje op = Axelleke inslaap.. NET WANNEER WE GAAN LANDEN EN MOETEN UITSTAPPEN.. Als laatste op ons gemakje uitgestapt en naar de band gegaan voor de koffers te halen. Al bij al was de vlucht heel goed mee gevallen. Al hadden we natuurlijk liever gehad dat ze sliep, maar ze is enorm flink geweest en heeft niet gehuild dus we mogen tevreden zijn!

OP VAKANTIE:

We zijn bijna elke dag naar het strand geweest. Vertrokken we ’s morgens wanneer het nog niet te warm was en gingen in de namiddag naar huis zodat ze dan toch nog in haar bedje even kon slapen want in de buggy op het strand was dat nooit heel lang. We hadden daar voor Axelle een zwempakje gekocht bij Decathlon wat haar tegen de zon beschermde aangezien dit de eerste warme zonnestralen waren moesten we haar witte huidje toch goed beschermen! En aangezien mevrouw niet graag een hoedje op wilde moesten we haar hoofdje ook goed insmeren want voor je het weet, was ze al wat verbrand. Ook hadden we voor maar 5€ een zwembadje gekocht zodat ze daarin kon spelen want het zeewater was nog veel te koud voor haar, papa kon een paar keer met het speelgoed emmertje op en neer naar het kraantje lopen (waar je je voeten kan af spoelen) om water te halen voor het zwembadje en dit was ook nog eens lekker warm want de zon scheen er de hele tijd op ☺ & wat natuurlijk ook extra handig was is dat we zelf ook bij de spullen konden blijven en wat ‘ontspannen en zonnen’ terwijl ze aan het spelen was in en uit het water met haar speelgoed. Als we buren met kindjes hadden wilde ze het liefst daar naartoe kruipen, wat we ook 1x hebben toegestaan, het was geweldig lief om te zien hoe ze met het onbekende kindje begon te spelen. Iedereen met kindjes daar wilde ze naartoe of daar zwaaide ze heen. ’s Avonds gingen we elke keer uit eten vaak in het grote ‘La Zenia Boulevard Shopping Centre’ dan konden we voor het eten nog wat winkelen en wandelen.

We namen Axelle al vanaf dat ze geboren was vaak mee naar een restaurant zodat ze daar gewend aan raakte en het ging super goed. Ze wilde wel ALTIJD graag mee met ons eten dus zorgde we ervoor dat we een boterhammetje mee hadden of iets mee namen waar ze van kon mee eten (lees: delen). De Spanjaarden en de vele Engelse mensen die daar wonen zijn enorm kindvriendelijk, ze had ook veel bekijks en iedereen vond haar ‘Gorgeous and beautiful’ & ‘look at her eyes’. Wat vond ze de aandacht leuk! We zijn 2x naar Torrevieja geweest dat is een stadje naast het dorpje waar wij zaten, daar is een mooie grote boulevard met allemaal kleine kraampjes, winkeltjes, restaurants & ook verschillende kleine strandjes zeker de moeite om daar te gaan wandelen/kijken/eten! ’s Nachts sliep Axelle toch redelijk goed i.v.m. de warmte en de onbekende omgeving. Helaas was de week sneller om dan we dachten dus was het weer tijd om in te pakken en te vertrekken richten de luchthaven. Weer het zelfde verhaaltje van aanschuiven enz. MAAR toen wij bij de douane aankwamen en door de ‘pierpers’ moeste lopen, vroegen ze of wij een gezin waren.. Ja wij 3e zijn een gezin, hoezo? Oke, kom maar mee zeiden ze in het spaans.. T’is dat wij spaans verstonden maar we wisten wat ze bedoelde (moeders al gelijk in paniek en met de vraag waarom moeten ze ons er nu uithalen als we al zoveel moeten regelen met de spullen en de baby zelf grrr), onze spullen namen ze mee en we moesten maar volgen met de buggy. Lorenzo vroeg wat de bedoeling was in het engels, maar daar verstond de mevrouw niets van en ze brabbelde maar wat terug tegen hem. Geen antwoord dus. Eerst alle spullen uit de handbagage voor nog eens extra te controleren, toen gingen ze eerst mij controleren met een stukje papier en een pincet namen ze stukjes stof van mijn kleding en staken ze in de tester – gelukkig niets aan de hand. Bij papa juist hetzelfde en bij de buggy ook alles in orde. Daarna mochten we natuurlijk zelf al onze spullen weer netjes inladen.. Daar wordt je dus echt sjacherijning van he! Maarja dat is routine controle zeker.. Na lang twijfelen wat we gingen eten, besloten we om de hamburgers uit te proberen. Na LANG wachten hadden we ons eten, en had ik al een plekje gezocht om daar alles te kunnen op eten. Gekeken naar ons nummer waar we moesten aanschuiven, yes het was schuin achter ons dus lekker op ons gemakje eten. Tot ik zag dat iedereen al instapte en wij nog maar 2 hapjes hadden gegeten van onze hamburger… DUS NIET OP ONS GEMAKJE eten, hap hap alles op en maken dat we aan gingen schuiven. Natuurlijk maakte Axelle gelijk weer vrienden met de mensen die achter ons stonden ☺. In het vliegtuig alles weer goed gegaan, deze keer sliep Axelle na een uurtje dus konden mama & papa ook eventjes de oogjes dichtdoen.

Onze vakantie was zeker geslaagd, het was een andere vakantie als vroeger met z’n 2e, het was vermoeiend maar we hebben zeker genoten met ons 3e! Zolang ons meisje een leuke tijd heeft gehad, dan hebben wij dat ook zeker! We zijn al aan het denken om in september terug te gaan omdat het zo goed was meegevallen ☺. Hopelijk vonden jullie mijn verhaal over onze vakantie leuk.